تانزانیا در تلاش است تا واکسن کرونا را در داخل کشور تولید کند تا هزینه های واردات را کاهش دهد.

دبیر دائمی بهداشت ، پروفسور آبل ماکوبی (Abel Makubi) روز یکشنبه در دودوما گفت که این کارخانه واکسن کرونا و واکسن سایر بیماری ها را تولید می کند.

ما متخصصان زیادی داریم. ما آن را خواهیم ساخت. ما نه تنها واکسن های کرونا بلکه واکسن های دیگر بیماری ها را تولید خواهیم کرد تا حتی با پایان همه گیری این بیماری ، تانزانیا همچنان توانایی تولید چنین داروهایی را به صورت محلی داشته باشد.

وی گفت که دولت قصد فروش واکسن به مردم را ندارد. و به هیچ کس اجازه نمی دهد تا برخلاف رویه واکسن وارد کند.

در ۱۷ مه ۲۰۲۱ ، رئیس جمهور سامیا سولوهو حسن گزارشی از سوی کمیته ویژه ای از متخصصان دریافت کرد که وی در ماه آوریل برای ارزیابی حرفه ای اوضاع همه گیر کرونا در کشور تشکیل داد.

از جمله ، این تیم به ریاست پروفسور سعید عبود (Said Aboud) توصیه کرد که دولت باید اجازه واکسیناسیون داوطلبانه را بدهد و آمار مربوط به همه گیری را از سر بگیرد.

و در تاریخ ۴ ژوئن ، کمیته تشکیل شده برای مشاوره به دولت در مورد راه پیش رو در مورد مدیریت بیماری همه گیر ، گزارش دیگری را ارائه داد که جزئیات چگونگی استفاده از تانزانیا برای کنترل کرونا و همچنین پیشنهادهای استراتژی واکسیناسیون را ارائه می داد.

رئیس جمهور حسن در سخنرانی روز دوشنبه ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱ در دارالسلام در جریان کنفرانس مطبوعاتی نخست خود به عنوان رئیس دولت گفت که دولت حداقل ۴۷۰ میلیون دلار برای مبارزه با بیماری همه گیر هزینه خواهد کرد.

در حالی که نیمی از پول صرف خرید تجهیزات محافظتی و دارویی می شود ، نیمی از بقیه صرف نجات بخشهایی می شود که به شدت تحت تأثیر کرونا قرار گرفته بودند.

وی گفت: تانزانیا برای امکانات Covax با حمایت WHO ثبت نام کرده و واکسن کرونا را در آینده نزدیک تجویز می کند.

کد خبر 6684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =